Na Platje je vyznáváno mnoho různých bůžků a duchů, společným základem víry je Panteon bohů. Není každý bůh zcela sám za sebe, natož nejde jeden proti druhému. Všichni zároveň tvoří jeden celek, který je charakterově různorodý. Dobrodruzi si jistě některá zařadí so škatulky Dobří bohové a Zlí bohové. Stejně jako to udělali obyvatelé světa. Toto rozdělení tu není sepsáno a záleží na každém PJ, zda ho využije a koho tam zařadí.
Rozdělení bohů
Bohové jsou rozděleni vodorovně dle jejich síly zázraků a svisle podle oblastí jejich působení. Bohové v prvním řádku jsou ve svých principech nejsilnější a umí tak zasáhnout ve světě nejmocněji. Za to jsou omezeni šíří svého působení. Bohové o řádek níže ztrácejí na síle zázraku, za to se jim rozšiřuje mez působení. Je to z toho důvodu, že ti nejsilnější bohové, vytvořili bohy pod sebou, aby za ně konali část jejich práce, tedy nesli i kus jejich moci. Bohové v dalších řádcích jsou kombinací některých bohů nad nimi.
Každému pravému bohu byl pravidlově přidělen konkrétní počet bodů, které zaplní zcela jeho možnosti. Ty zaplní sílu i působení jeho podstaty.
Číslo před jménem napovídá, z kterých bohů nižší bohové vznikli. Níže jsou rozděleni bohové podle etap, ve kterých vznikli. Viz. Vznik světa. Pro lepší pochopení souvislostí mezi bohy si představte soustavu trojúhelníků vedle sebe, které mají společný průnik. Každá ze stran trojúhelníku je jeden bůh. Výše jsou ti, ze kterých vznikli ti nížší. Oblasti, ve kterých se trojúhelníky prolínají jsou společné pro všechna tři božstva.
Kněžská víra
Narozdíl od jiných světů, na Platje mohou kněží vyznávat víc bohů najednou. Jak jsme si popsali v kapitole Rozdělení bohů, existuje jeden bůh základního božstva, pod kterým se rozvětvuje celá skupina dalších bohů. Tyto skupiny se ve třetím stupni překrývají poměrně hodně. Proto kněz, který začne jako kněz boha x.y má možnost se v průběhu svého kněžství přiklonit k bohu nadřazenému, tedy k bohu x nebo bohu y. Tím dosáhne na silnější zázraky a svého boha x.y si nerozhněvá, protože bohové jemu nadřazení, bůh x i bůh y, jsou pro něj jako rodiče. Nicméně se pak neoznačuje jako kněz vícero bohů, ale kněz boha x nebo boha y. Nikdy však již boha x.y.